Andainya Dapat Ku Zahir Hasrat Hati

..::: Coretan Cerita :::.

Dengan Nama Allah yang Maha Pengampun 
...Maha Berkuasa Memegang Hati-hati HambaNya...


Ya Allah...
Memang besar ujian-Mu terhadap hamba-Mu yang lemah ini
terasa berat untuk aku menghadapinya
namun... aku tak mungkin dapat lari daripada semua ini
Aku hanya mampu bertahan dan berpaut pada kasih-Mu

Seandainya aku sedang menyesali hidupku
bangkitkanlah aku dengan kuasa cinta-Mu 
kerana hanya Kau lah yang Maha Pengasih dan Penyayang
dan Kau lah yang selalu di samping ku...

Ya Allah...
Andai dapat ku zahirkan segala yang terpendam
akankah hilang perit semalam ?

Andai mampu aku ucapkan yang tersembunyi
adakah aku akan berhenti menangis ?

Andai telah aku lepaskan segala yang terbeban
dapatkah aku meraih kepuasan ?

Ya Allah...
Sungguh hamba-Mu ini sangat buntu
dengan setiap tindak ku
takut aku tersalah tafsir takdir-Mu

Ampunkanlah aku...Ya Allah
Aku tidak tahu apa yang sedang aku lakukan
jari-jemari ini seolah-olah melukis
sesuatu yang sedang bermain dalam fikiran
yang terkadang menimbulkan keresahan

Dan seolah-olah mahu melakarkan
sebuah lukisan hati yang terkilan...

Maafkan aku wahai insan
Aku mahu bersama-Nya sendirian.





No comments: