Sharing Moment

Alhamdulillah

Sepanjang study week ni, banyak pulak ujian yang Allah bagi. Tapi syukurlah, mungkin itu cara supaya saya lebih dekat dengan-Nya. Banyak masa yang boleh diluangkan untuk-Nya. Inilah kesempatan untuk saya sebenarnya. Ujian apa? Itu, biarlah saya simpan sebagai peringatan untuk diri yang lemah ini. Moga diri ini terus kuat dan bersemangat. Alhamdulillah sekali lagi, hari ini hati saya semakin tenang, sampaikan saya rasa pelik, 'Ya Allah, kenapa hari ni aku rasa tenang pula?'

Subhanallah, kuasa dan kasih sayang Allah memang sangat tak terkira. Siapalah saya dalam kalangan manusia, bukan alim ulama' tapi Allah masih memberi ruang untuk saya berdating dengan-Nya sehinggalah saya bernafas dengan tenang hari ini. Sekali lagi, mungkin ada hikmah di sebalik ujian Allah. Semakin hebat diuji, semakin kuat rasa kehambaan saya terhadapNya.

Alhamdulillah, saya sempat berkongsi masalah dengan beberapa orang sahabat yang setia mendengar dan sanggup meluangkan masa untuk saya. Sahabat-sahabat semua dah sumbangkan pendapat dan nasihat yang sangat memberi motivasi dan penguat kepada saya untuk lebih percaya diri sendiri dan sentiasa bergantung harap kepada Allah Subhanahu Wata'ala. In shaa Allah.


# LOVE THEM SO MUCH #

Mereka yang sharing moment dengan saya ^_^

Untungnya saya sebab ada mereka. Mereka sangat-sangat ambil berat tentang saya. Do really appreciate all of you. Banyak kali mereka pesan, sentiasa taqarrub ila Allah....iaitu menghampiri Allah. Ya, juga mengingati Allah sentiasa tak kira masa kita susah atau pun senang. 

Kan Allah S.W.T ada berfirman dalam Surah Ar-Ra'd : Ayat 28,

" ......Ingatlah, hanya dengan mengingati Allah, hati kan menjadi tenang.

Ya Allah, rahmatilah kami semua. Permudahkanlah urusan kami. Peliharalah kami dalam sebaik-baik pemeliharaan-Mu. Sesungguhnya Engkaulah Maha Pengasih dan Penyayang <3




3 comments:

f.f said...

Thank you for the entry ! sangat terharu :')

Nur Syafiqah said...

Alfun syukran juga untuk kalian. :)

aisyah said...

Aik..aku pun ada..haha