Ramadhan Menghilangkan Keresahan Hati

.:::Coretan Cerita:::..

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih
Sebaik-baik Tuhan Pemberi Nikmat dan Rezeki



Waaa...Alhamdulillah, sempat juga kita bertemu Pertama Ramadhan tahun 1432H/2011M. Selesai solat tarawih di Musolla Akhowat (apium) ,,, saya duduk termenung kat dalam bilik. Eh, bukan berangan-angan tau. Cuma terfikir, " Daripada aku sibuk-sibuk dok fikir benda yang tak pasti, lebih baik aku buat benda yang pasti aku dapat ganjarannya..." Kan? Betul tak statement saya? Haa...sebenarnya assignment banyak lagi tak siap kot... Hehe, tapi rindu pulak nak jenguk blog kawan yang sorang nii.http://mustread-fatinz.blogspot.com/ Hah? Apahal la entri dia pasal PENANTIAN? Aduuh...ni yang bertambah-tambah resah gelisah hati saya nih. Dah.Fullstop! Best la entri dia. Terkesan setelah terkesima ! 



Betullah...Soal hati, soal cinta, soal nak clash ke, (eh,tiada kene mengena dengan saya ye :p)...berhentilah memikirkannya. Berhentilah menanti yang belum pasti. "FATIN !!! Kau dah bukak hati aku la !!!" Dah la lagu dia buat sedih je.huhu. Astaghfirullah....hati manusia apatah lagi remaja. Memanglah tak couple, tak contact, tak dating BUT semua tu seolah-olah berlaku dalam khayalan. Fitrah bertukar jadi parah. Tak Nak!


Mudah-mudahan kehadiran RAMADHAN kali ini akan menjadikan kita semua hamba yang bertambah amal ibadahnya, bertaqwa kepada Allah Ta'ala, umat yang sentiasa berakhlak mulia seperti Rasulullah s.a.w., insan yang semakin positif matlamat kehidupannya, anak yang sangat soleh dan solehah dan mukmin yang cemerlang. Wah! Susah ke? Daripada monyok kebosanan...murung kelaparan...masam muka je bila berjumpa, "tak larat kot"? Lebih baik tarbiyyah diri dengan didikan yang bermanfaat supaya kesannya berterusan sepanjang hayat kita. Kalau nak cantik, bukan main..."sapu krim 3 kali sehari, masker selepas make-up, bedak sejuk jangan lupe ye..." Nak kekal cantik la konon...

Bulan Ramadhan = 30 hari
Bukan bulan Ramadhan je....banyak lagi waktu yang Allah sediakan untuk kita beribadat kepadaNya. Bila? Bila-bila laa! Infinity Spaces ! Kalau siang busy sangat study, kerja, niaga, apa kata malam2 tu praktikkanlah Qiamullail. Bukan bangun online...[terase (T.T) ]... Jadi, muhasabahlah diri kita. 



1) Bagaimana dengan Ramadhan yang lalu? What've I done?
2) Syawal kita berlebih-lebihan tak? Mengalahkan orang yang benar2 menikmati ibadah puasa ke?
3) Banyak mana amalan kita sepanjang tahun?
4) Ramadhan tahun ni? Ada Checklist?
5) Target lepas Ramadhan? Muslim yang mempunyai kualiti tahap...?


Haa...Jom lah kita sama-sama berkerja keras menambah dan memperbaiki setiap amalan kita. Lupakan yang lain (Hal-hal yang boleh melupakan kita untuk takut kepada Allah) supaya kita tak menjadi orang-orang yang rugi. Ramadhan Menghilangkan Keresahan-Infinity Spaces-Oh ALLAH, help me please....



Semoga amalan-amalan kebaikan mahupun kebajikan kita diterima Allah s.w.t. 
Semoga ia dapat membersihkan hati kita daripada kekotoran yang dicemari perasaan hasad dan khayal.
Mengadulah kepada Allah Yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui isi hati setiap hambaNya.


Selamat Menjalani Ibadah Puasa! Keep your heart clean & clear .

No comments: