BaLa tu diTurunkAn utk goLongan yG muNgkar ajE...

.:::Coretan Cerita:::..

07.07.2011
Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra

Cik Aisyah dan Sis Shay

Assalamualaikum, semua :)
Cerita kali ini akan memberikan pengajaran untuk golongan yang pernah terkena BALA ni. Hehe. Entah kenapa saya terpanggil untuk pulang ke rumah dengan Cik Siti Aisyah dan Miss Raudhah. Padahal, saya bukannya 'HOMESICK'macam cik tuu...hehe. Tapi, Ibu dan Abah pun dah bagi line, so saya pun tempah la tiket 'flight' balik ke Kuala Lumpur.

Petang tu, dalam pukul 6:45 pm, perut ni berbunyi je...Lapar kot. Kami pun singgah la KFC. Beli yang murah murah je. Alas perut. Lepas tu, tengah makan2 tu...kami pun baru perasan dah pukul 7:00 pm! Dah lambat !!
Gate tutup pukul 7:15 pm pulak tu. Saya punye air 7UP tak sempat nak habiskan ::

Kaki pon jadi laa...

Sis Shay : Tak habislah air ni. Tinggal je lah kat sini.
Miss Adah : Eh, bawak masuk dalam je. Boleh munum nanti...
Sis Shay : Ish, boleh ke? Tak beranilah.
Miss Adah : Ko letak kat tepi bag, biar aku tolong 'cover'.

So, saya pun menurut kata Miss tersebut. Hehe, 'sorry' miss :) Masa kat 'gate boarding pass'... kami selamat bawa masuk air yang x sepatutnya dibawa begitu saja.haha..TAPI.... eheh. Cik masuk dulu dan jaga tempat saya dan Miss. 'Then' saya pulak masuk...(muka cover). Miss pulak belakang saya, TOLONG COVER la kan...nak tau apa jenis BALA yang kami dapat? Masa saya nak duduk (seat tengah), beg saya terlanggar 'seat Miss'!!! Maka, tumpahlah AIR DAN AISnya di atas tempat duduk Miss. Saya pun kena tempiasnya...kecuali Cik Siti Aisyah (aku tak masuk campur). Haaaaa....nampak tak? Tak faham??? Inilah akibatnya membawa masuk minuman dari luar :

~ Konon nak minum dalam kpL tErbang...
~ Konon nak sorok-sorok. Siap tolong cover lagi.haha

Apa yang kami dapat? NOTHING laa...bertambah masalah ada laa... Akhir cerita, Miss Adah : ( Tanya pramugari ) Err...cik, ada kain buruk tak? Dengan muka berkerutnya, pramugari tu jawab : Saya ada tisu sahaja. ( Dia pon tolong bersihkan ) Kantoi kan? Lalalala. Pesanan ikhlas daripada kami, JANGAN LANGGAR PERATURAN!


Samalah ertinya kita SEBAGAI HAMBA, 
TAATILAH PERINTAH ALLAH & JAUHILAH LARANGAN-NYA. InsyaAllah tiada BALA  =D

1 comment:

siti aisyah shariff said...

hanya insan yang mengikut peraturan cam aq x jew kene bala..hahaha...